Vanliga Frågor & Svar

Vi har samlat de vanligaste frågorna så att du snabbare kan få svar på dina funderingar. Hittar du inte svaret på just din fråga kan du alltid vända dig till vår kundservice! Skicka ett mail till kundservice@bonnas.se 

Hur kontaktar jag kundtjänst?
Vi finns här för dig om du har frågor eller funderingar! Du kan kontakta oss via vår e-mail. Du skickar ditt mail till kundservice@bonnas.se och vi svarar alltid inom 24 timmar på vardagar.

Hur lång leveranstid har vi?
Vårt mål är att leverera beställda varor så snabbt som möjligt till dig. När du lagt din order hanterar vi den direkt. Normal leveranstid vi strävar efter är 1-3 arbetsdagar efter att din beställning är lagd.

Vilka Transportörer använder vi oss av?
Vi använder oss idag av DHL och Schenker när vi skickar era beställningar.
Det är ditt ansvar som köpare att den adress ni angivit till oss vid beställningstillfället är korrekt. För paket som inte hämtas ut hos ombud debiteras en avgift på 149:-
För övriga frågor eller önskemål om transport så kontakta oss på kundservice@bonnas.se 

Kolla gärna på er trackinglänk i första hand för information om ert paket, om ni fortfarande behöver hjälp eller har funderingar så kontakta oss.

Kan jag avbryta en beställning?
Om du vill avbryta en beställning behöver du kontakta vår kundservice så fort du kan. Om vårt lager redan har hunnit behandla din beställning kommer vi tyvärr inte kunna stoppa den. Du behöver då göra en retur. Vi erbjuder en spårbar retursedel för 69:- som du får genom att kontakta vår kundtjänst. Denna summa debiteras vid återbetalning.

Kan jag ändra min leveransadress?
Av säkerhetsskäl kan vi tyvärr inte byta adress på en order. Då kommer vi avboka din order och du behöver lägga en ny beställning.

Hur spårar jag min beställning?
Så snart en frakt är bokad på din order så får du ett mail till den e-mailadress som du angett vid din beställning. Genom att klicka på länken kan du spåra din försändelse.

Jag ångrar mitt köp
Du har 14 dagars ångerrätt från det att du har mottagit din beställning, förutsagt att produkten returneras oanvänd och i obruten originalförpackning.
Vid ånger av beställning betalar du själv returkostnaden till en kostnad av 99: -.
Vi drar av denna kostnad när vi återbetalar dig om ni inte väljer att skicka tillbaka själva när returen av hanterad av oss.

Vår returadress är:
Bonnas.se
Micbon AB
Berga allé 3
254 52 Helsingborg

Jag har gjort en retur – Hur lång tid tar det att få tillbaka pengarna?
Vi hanterar alla returer så fort som möjligt och kommer att återbetala/kontakta dig så fort vi har hanterat din retur. Normala fall inom 7 dagar efter mottagen retur.
Kontakta kundtjänst om du gjort en retur: kundservice@bonnas.se